Als wij er niet zouden zijn, zou het switchen van energieleverancier heel moeizaam verlopen
Samen bouwen aan iets dat bijna niemand kent, maar waar iedereen mee te maken heeft. Meer uitdaging vind je nergens. In de markt zijn we de onmisbare schakel tussen technologie en energie. Wat vinden collega’s Quincy en Yun van werken bij EDSN, en waar krijgen ze energie van?

Quincy en Yun aan het woord
Wie: Quincy, DevOps Engineer Specialist
Wat: In het centrale aansluitingenregister worden alle aansluitingen vastgelegd en mutaties verwerkt.
Waarom: “In mijn werk is het met name belangrijk dat we de applicaties in de lucht houden en doorontwikkelen. Zijn er incidenten of verzoeken, dan kunnen gebruikers bij ons terecht.”
Wie: Yun, business consultant
Wat: Onder meer verantwoordelijk voor het neerzetten van een meerjarenplan met de netbeheerders en andere stakeholders.
Waarom: “Er gebeurt ontzettend veel, in de organisatie én in de markt. Elk jaar is anders, we zijn altijd in beweging. Ik heb veel vrijheid om nieuwe ontwikkelingen mee vorm te geven en bij te schaven.”
Werk aan een innovatief IT-landschap
Quincy: “Door het beheren van de centrale systemen faciliteren wij het complete berichtenverkeer in de Nederlandse energiemarkt. Hierdoor kunnen consumenten veel makkelijker switchen van leverancier, of een verhuizing doorgeven. Zo maken wij het vrije marktproces mogelijk. Ook garanderen we bijvoorbeeld ‘leveringszekerheid’; we zorgen dat klanten altijd stroom en gas geleverd krijgen bij het wegvallen van een leverancier of programmaverantwoordelijke.”
Yun: “EDSN is de facilitator van een goedwerkende energiemarkt als geheel. Doordat wij IT-diensten centraal en uniform aanbieden, kunnen marktprocessen efficiënt, beter en goedkoper worden uitgevoerd. Dit bespaart de consument niet alleen ergernis, het bespaart de maatschappij uiteindelijk ook veel tijd en geld.”

Werk met inzicht door data
Yun: “Met de toenemende complexiteit en digitalisering in de energiemarkt wordt het steeds belangrijker dat we met elkaar de potentie van data goed benutten. Dat vraagt om meer samenwerking en innovatie op het gebied van datadiensten, waarbij we focus houden op onze eindklant: de consument en (groot)zakelijke energieafnemers.”
Quincy: ‘Ik denk dat we in de toekomst ook functionaliteiten en nieuwe oplossingen gaan ontwikkelen waar consumenten meer van merken. Bijvoorbeeld dat ze meer inzicht krijgen tot hun data wat afkomstig is uit onze systemen.’
Bekijk onze vacatures
Werk vol energie
Quincy: “Voor mij betekent werken bij EDSN: kunnen en mogen meedenken in nieuwe oplossingen en complexe vraagstukken. Zo gaf een netbeheerder laatst aan dat een reeks aansluitingen niet helemaal goed in het aansluitingenregister stond. Dan voer ik eerst een data-analyse uit om de situatie in kaart te brengen. Door het uitvoeren van diverse testen werk ik naar de best mogelijke oplossing. Het leveren van maatwerk zorgt voor een voldaan gevoel. Wat ik als heel fijn ervaar: iedereen wil hier intern altijd helpen en meedenken. De neuzen staan dezelfde kant op.’
Yun: ‘Ik houd ook van complexe vraagstukken. Vooral als we daarin met collega’s steeds verder komen en zichtbare resultaten boeken. Waar ik enorm trots op ben is dat we recent, ondanks een aantal tegenslagen, een dienst toch live hebben kunnen zetten. Dat was niet gelukt als we als team niet zo hadden doorgezet. En op zo’n moment is er ook tijd om dit te vieren met een gezellige borrel. Dát geeft ook energie!”
Bekijk onze vacatures