Nieuws

Mike: “Verandering is niet altijd prettig, verbetering wel”

Na vijftien jaar gewerkt te hebben bij Nuon, begon Mike zijn carrière bij EDSN. "Ik werk inmiddels ook alweer dertien jaar bij EDSN, dus ik ben wel bekend met lange dienstverbanden. Ik doe liever veel verschillende werkzaamheden bij één werkgever dan steeds te veranderen van baan,” vertelt hij lachend. En dat blijkt uit zijn reis bij EDSN.

Werk in de energiesector

Na zijn tijd bij Nuon en enkele tussenliggende klussen, startte hij bij de NEDU (voorganger van Het Normo). Mike: “Het was leuk om iets te gaan doen voor de hele energiesector. Het werk bleek alleen niet helemaal mijn ding, het was veel opschrijven en had weinig concreet resultaat.” Niet lang daarna kwam hij terecht bij EDSN, waar hij zich ging richten op de klantenservice en IT. “Ik heb customer care centers geleid bij Nuon, dus ben goed op de hoogte van hoe je klanten helpt en hoe je met de bijbehorende IT omgaat.”

Bij EDSN stond Mike voor de uitdaging om de servicedesk van toen te reorganiseren. “De telefonisten hadden te weinig kennis over de systemen en de beheerders wilden liever niet met klanten praten. Ik moest ervoor zorgen dat we er een echte klantenservice van gingen maken.” Deze organisatieaanpassing was een grote verandering voor het kleine bedrijf wat EDSN destijds was. Mike: “Maar het was echt nodig. We hebben afscheid moeten nemen van sommige collega’s die niet pasten binnen de nieuwe organisatie. Dat was destijds een grote stap, maar het was nodig voor de professionalisering.”

“Ik heb geleerd dat als ik baat heb bij het resultaat, dan is het ongemak de moeite waard.”

Mike, Manager Kantoorautomatisering & Facilitair bij EDSN

Geen kop in het zand

Voor Mike betekent persoonlijke groei het voortdurend verbeteren van zichzelf en zijn werk. “Ontdekken waar zowel interne als externe klanten blij van worden en dit dan kunnen realiseren, is wat mij drijft,” benadrukt hij. Mike heeft daarbij altijd een open relatie met zijn collega’s en klanten nagestreefd. “Als er iets is, vertel het elkaar. Je kop in het zand steken helpt niet.”

Een belangrijke les die Mike daarbij heeft geleerd, is om ook kritisch te durven zijn en tegengas te geven wanneer dat nodig is. Zo was hij betrokken bij de eerste fase van het programma Allocatie 2.0. Mike vertelt daarover: “Op papier klopte alles bij EDSN en waren we klaar om live te gaan. Maar ik zag op allerlei plekken dat het niet klaar was. Dat was lastig om te moeten aangeven, maar soms is dat vervelende gevoel heel waardevol. Want uiteindelijk draait het om de kwaliteit, niet om de snelheid.”

Verandering versus verbetering

Mike heeft zichzelf altijd uitgedaagd om uit zijn comfortzone te stappen, ondanks dat hij zichzelf als introvert beschouwt. “Ik hou van dingen die altijd hetzelfde gaan. Bij mij gaat iedere ochtend de wekker om dezelfde tijd. Verandering vind ik niet altijd prettig, maar verbetering wel. Ik heb geleerd dat als ik baat heb bij het resultaat, dan is het ongemak de moeite waard.”

Inmiddels is Mike manager van de afdelingen Kantoorautomatisering & Facilitair, een functie die hij zelf heeft mogen helpen vormgeven. “Ik heb allerlei klussen gedaan binnen EDSN, van MT-lid tot programmamanager. Langzaam rolde ik steeds meer richting de IT en facilitaire zaken, aangezien dat steeds verder moest uitbreiden door de groei van EDSN. Uiteindelijk is daar een officiële functie van gemaakt waarop ik heb gesolliciteerd en wat ik inmiddels alweer een aantal jaren doe.”

Blijven leren richting de toekomst

Een van de grootste recente uitdagingen voor Mike was de verhuizing naar het huidige kantoorpand aan de Van Asch Van Wijckstraat in 2022. “Ik vond het spannend, maar het was enorm leerzaam. Ik heb inmiddels veel werk aan het facilitaire stuk en leer hierin voortdurend bij.”

Voor de toekomst blijft Mike veel mogelijkheden bij EDSN zien. “Ik heb nog nooit eerder leidinggegeven aan zo’n klein team, ook dat is leerzaam. We zijn met z’n achten en werken altijd samen op kantoor. Dat is heel prettig door de korte lijntjes. Ik bied mensen graag een fijne werkplek, met daarbij de verschillende petten op die ik vertegenwoordig. In deze rol denk ik dagelijks na hoe het bedrijf en dus EDSN steeds beter kan functioneren.”

Verhalen vol energie van onze collega’s

Samen bouwen aan iets dat bijna niemand kent, maar waar iedereen mee te maken heeft. Meer uitdaging vind je nergens In de markt zijn we de onmisbare schakel tussen technologie en energie. Wat vinden collega’s van hun werk bij EDSN en waar krijgen ze energie van?

Samen staan we sterker

Leer ons nog beter kennen

Werken in het hart van de energietransitie. Benieuwd naar onze werkwijze?

Cultuur

Onze cultuur maken we samen! Maar wat typeert ons?

Lees meer

Organisatie

Hoe werkt EDSN als organisatie?

https://werkenbij.edsn.nl/over-edsn-wij-zijn-edsn/

Operatie

Hoe ziet onze operatie eruit?

Lees meer

Kopje koffie? Kom een keer langs voor een kennismaking

Ja graag!
Element/Brand item/Energiestroom Copy
Element/Brand item/Energiestroom Copy 2